Over de cliëntenraad van Arene Online Huisartsenpraktijk
Bij Arene Online Huisartsenpraktijk vinden we het belangrijk dat onze zorg aansluit bij wat onze patiënten écht nodig hebben. Niet alleen in het spreekuur, maar ook in de manier waarop we onze organisatie inrichten en ontwikkelen. Daarom hebben wij een cliëntenraad: een onafhankelijk orgaan dat meedenkt, adviseert en de stem van onze patiënten vertegenwoordigt binnen onze praktijk.
Wat doet de cliëntenraad?
De cliëntenraad van Arene behartigt de belangen van alle patiënten die gebruikmaken van onze (online) huisartsenzorg. De leden van de raad denken actief mee over verbeteringen in de zorg, dienstverlening en communicatie. Zij geven advies over onderwerpen die voor patiënten belangrijk zijn, zoals:
De (online) bereikbaarheid van de praktijk
De inzet van digitale zorgtoepassingen
Toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid van onze communicatiekanalen
De kwaliteit van zorg en patiëntbeleving
Hoewel de cliëntenraad geen rol heeft in individuele klachten of persoonlijke medische situaties, is hun rol essentieel voor het verbeteren van de algehele zorgverlening.
In ons medezeggenschapsreglement is vastgelegd op welke manier de cliëntenraad invloed kan uitoefenen en hoe we samenwerken aan betere zorg.
Wie zijn wij
Bert-Jan Knaap
(interim) Voorzitter
Vacature
Lid
Stuur een bericht
De cliëntenraad kan het niet alleen. Uw mening, ervaring of suggestie is van grote waarde en helpt ons om de zorg continu te verbeteren. Heeft u ideeën over hoe Arene haar dienstverlening nog patiëntgerichter kan maken? Laat het ons weten! De cliëntenraad hoort graag van u.
Let op: de cliëntenraad behandelt geen individuele medische vragen of klachten over zorgverleners. Daarvoor kunt u rechtstreeks contact opnemen met de praktijk.
De cliëntenraad van Arene is op zoek naar versterking! Wil jij actief meedenken over de toekomst van digitale huisartsenzorg? Dan nodigen wij je graag uit om te reageren.
Wat vragen we van jou?
Je bent patiënt bij Arene Online Huisartsenpraktijk
Je denkt graag mee over hoe zorg beter, toegankelijker en patiëntvriendelijker kan
Je kunt luisteren, signalen uit de praktijk oppikken en deze vertalen naar concrete input voor de raad
Je hebt ongeveer 3 uur per maand beschikbaar voor overleg en voorbereiding
Affiniteit met online zorg en/of medezeggenschap is een pré
Wat bieden wij?
Een kans om écht impact te maken op de kwaliteit van zorg
De mogelijkheid om je stem – en die van andere patiënten – te laten horen
Een vrijwilligersvergoeding conform onze vacatieregeling
De cliëntenraad vergadert gemiddeld 6 keer per jaar, deels online en deels fysiek op een centrale locatie. Soms zijn er extra themabijeenkomsten, bijvoorbeeld over digitale innovatie in de zorg.